Vrijwilligersteam zoekt uitbreiding
Op zaterdag 10 november organiseert Museum Nienoord een informatieochtend voor toekomstige vrijwilligers. Het museum is gelegen op het landgoed in Leek met Borg en Nationaal Rijtuigmuseum. In het museum wordt een groot deel van de werkzaamheden uitgevoerd door een grote groep enthousiaste vrijwilligers.

Museum Nienoord is opzoek naar versterking van het team. Mensen met interesse in de geschiedenis van Nienoord en/of de rijkdom van de nationale rijtuigencollectie zijn van harte welkom. Als vrijwilliger maak je deel uit van een divers team waarvan de jongste begin twintig is en de oudste al acht kruisjes heeft verdiend.
Er zijn veel verschillende taken waarvoor we nieuwe vrijwilligers zoeken. Zoals kassamedewerkers, gidsen, suppoosten, winkelmedewerkers en mensen voor het ontwikkelen van (educatieve) activiteiten. Ook het meewerken aan de registratie, het onderhoud en de restauratie van onze collectie is een mogelijkheid.
Tijdens de informatieochtend krijg je meer inzicht in de diverse werkzaamheden van de vrijwilligers. Veel van onze huidige vrijwilligers zijn dan ook aanwezig om vragen te beantwoorden.
In verband met de bijzondere jubileumtentoonstelling ter gelegenheid van het 60-jarig bestaan van het Nationaal Rijtuigmuseum (met dank aan de Koninklijke Stallen in Den Haag) zijn ook in de winterperiode extra vrijwilligers nodig.
De informatieochtend is zaterdag 10 november van 10.00 uur tot 12.30 uur. Belangstellenden kunnen zich melden via e-mailadres info@museumnienoord.nl , waarna je het volledige ochtendprogramma wordt toegestuurd.
Op de foto: een groep Nienoord-vrijwilligers tijdens een bezoek aan Bourtange.