Poëzie op Nienoord is een vast onderdeel van Kunst op Nienoord en vindt dit jaar plaats op zondagmiddag 13 oktober om 13.30 uur.
Elk jaar kiest de organisatie een centraal thema dat de dichters richting geeft bij het maken van nieuw werk en leidt tot een hopelijk grote diversiteit. Voor de jury is dit thema een leidraad bij het kiezen van de prijswinnaar. Het thema van 2019 is Hij/Zij.
De bekende Groninger dichter en schrijver Jean Pierre Rawie neemt de inleiding van deze Poëziemiddag voor zijn rekening. Ook laat hij nieuw werk horen gebaseerd op het thema.

Dichtende scholieren Rsg de Borgen
Naast Jean Pierre Rawie nemen deel: Renée Luth, stadsdichter van Groningen, Erika Destercke uit Gent en Atze van Wieren, juryvoorzitter.
De derdejaars scholieren van Rsg de Borgen uit Leek hebben ook gedichten geschreven op dit thema. De genomineerden dragen de gedichten deze middag voor. De vakkundige jury beoordeelt de gedichten en elke genomineerde ontvangt een juryrapport. De prijswinnaar wordt deze middag bekend gemaakt.

De Poëziemiddag wordt gehouden op zondagmiddag 13 oktober in de balzaal van de Borg Nienoord. De middag begint om 13.30 uur en eindigt zo rond 15.30 u.
Kaarten à € 6,50 zijn verkrijgbaar bij Museum Nienoord en bij boekhandel Daan Nijman in Roden.
Reserveren is mogelijk via info@museumnienoord.nl
Iedereen is van harte welkom!