Op zaterdag 17 september 2022 tussen 11.00 en 18.00 uur wordt voor de tweede keer de Cultuurmarkt Westerkwartier georganiseerd, inmiddels omgedoopt tot Cultuur Festival Westerkwartier.

Na het grote succes van de Cultuurmarkt Westerkwartier in 2021 met 2000 bezoekers organiseren we dit jaar in de tuin rondom Borg Nienoord het tweede Cultuurfestival Westerkwartier. Het Cultuurfestival is gratis toegankelijk. Jij bent van harte welkom om in de tuin rondom Borg Nienoord te genieten van muziek, theater, kunst, poëzie en harmonie.

Op het Borgpodium zijn optredens van Quinten van Brummen, showband Marum, Het Kanaal, Trio Pot, Baumgarten & van Astenrode, Gert Sennema en Westkantstad en de Amsterdam Klezmer Band.

Op het Tuinpodium zijn voorstellingen van Marjon Maasbommel en Jasmijn van Arkel en optredens van de Zuidema Kapel, Shantykoor het Allemanseindje en het KunstKwartier.

Daarnaast treden straatmuzikant Moti, Michiel Megens en Werkpodium Kraack op. Met de poëziefiets kan iedereen dichten en de hofdansvereniging Plaisir Courtois leukt het festival op met historische dansmoves.

Geniet van een hapje en een drankje bij Grand Café Borg Nienoord of van de foodtrucks. Verder kunnen kinderen ook nog mee doen aan het circus en meewerken aan een groot graffiti kunstwerk.

In de Noordhal van het museum presenteren zich (beeldend) kunstenaars, musea en culturele instellingen. En op het grasveld achter de Borg presenteert stichting Koetsenwagen een aantal koetsen.

Wij nodigen jou van harte uit om te komen genieten van het Cultuurfestival Westerkwartier .

Het Cultuurfestival is tot stand gekomen met medewerking van: gemeente Westerkwartier, provincie Groningen, Biblionet Groningen, Sociaal Werk de Schans, Wouter Raven Events support, Roel Hoekstra, culturele instelling KunstKwartier, Grand Café Borg Nienoord en Museum Nienoord.