Knutselen, op de bok het paard mennen, een fotopuzzeltocht lopen, riddergevechten, als prinses verkleden en een koetsenspeurtocht maken onderdeel uit van de Kinder-doe-middag van museum Nienoord.  Op zondag 22 september van 14.30 tot 16.00 uur zijn kinderen welkom in museum Nienoord in Leek.

Deelname is gratis voor de kinderen. Graag even aanmelden via info@museumnienoord.nl

De Kinder-doe-middag wordt twee keer per jaar georganiseerd, in maart en in september. Museum Nienoord wil kinderen op een speelse manier kennis laten maken met het leven vroeger en iets over het gebruik van koetsen. Koetsen waren er in alle maten, soorten en modellen. Van de Sprookjeskoets tot aan de bokkenkar voor kinderen.
Tussen 14.30 en 16.00 uur mogen kinderen tot een jaar of acht ons museum binnen lopen voor deelname aan verschillende activiteiten. Ze kunnen een zwaard vechten, zich verkleden als prins en prinses, op de foto in de arrenslee, op de bok klimmen van de koets, een paard mennen over een virtueel parcours door onze prachtige tuin en een spannend verhaal beluisteren bij de bijzondere tulpenboom.
Voor jonge kinderen is er een koetsenspeurtocht uitgezet met leuke opdrachten. Voor alle jeugdige bezoekers is er wat te drinken.

Begeleidende (groot)ouders kunnen tegelijkertijd in de naastgelegen expositiehallen een kijkje nemen bij de jubileum expositie ‘Een leven vol rijtuigen’, of om 15.00 uur mee met een rondleiding door het rijtuigdepot. De tentoonstelling is met museumkaart gratis toegankelijk, anders betaalt u het regulieren entree tarief van 6,50 p.p.

Kinderen kunnen zich aanmelden via info@museumnienoord.nl
Openingstijden museum van 11.00-17.00 uur