De succesvolle Open Depotdag bij Museum Nienoord is terug van weggeweest! Als je toegang wilt tot ruimtes die gewoonlijk gesloten zijn voor het publiek, dan is dit je kans. Op zaterdag 4 februari tussen 11.00 en 16.00 uur staan onze medewerkers en vrijwilligers klaar om u een kijkje te bieden achter de schermen.

Open Depotdag biedt de unieke gelegenheid om te zien, voelen en ruiken wat de jarenlange zorg voor onze collectie rijtuigen inhoudt. In het depot staat een bijzondere collectie rijtuigen. Deze collectie is bijeengebracht door een groep enthousiaste verzamelaars in 1958 en de laatste tien jaar met zorg beheerd door conservator Jan Zijlstra. We laten in de werkplaats zien welk onderhoud wordt gepleegd aan de rijtuigen. En als je de echte geur van paarden nog wilt ruiken, neem dan een kijkje in de tuigenkamer. Tuigen met schelpjes, belletjes met daarop paardenhaar, ze liggen allemaal voor je klaar. En ben je wel eens in een vriezer geweest die groot genoeg is voor een rijtuig? Alleen op deze dag mag je overal naar binnen. Medewerkers van ons archief tonen speciaal voor deze gelegenheid een origineel schilderij van Otto Eerelman. Kortom, de vele verborgen schatten van Nienoord worden tevoorschijn gehaald.

Het depot op het prachtige landgoed van Nienoord waar alles draait om rijtuigen staat deze dag bol van leuke activiteiten en verhalen. Ben je daarna nog niet uitgekeken? De twee tentoonstellingen “Op reis met Anton Pieck” en “Koetsen & Kastelen” zijn die dag ook te bezoeken.

Programma:
11:00 – 16:00 uur: open depot
12:00 uur: lezing door conservator Jan Zijlstra
15:00 uur: lezing door conservator Jan Zijlstra

Kinderactiviteiten:
• Speurtocht voor kinderen en hun (groot)ouders
• Knutseltafel
• Verkleden
• Raad het voorwerp

Informatie:
Datum: 4 februari
Tijd: 11:00 – 16:00 uur
Entree: € 7,50 voor volwassenen, kinderen t/m 7 jaar gratis, van 8 t/m 14 jaar € 3,50.

Wil je alvast een voorproefje van het werk dat vrijwilligers bij Museum Nienoord doen? Kijk dan:
Vrijwilligers in het depot