Bekijk hieronder de activiteiten en tentoonstellingen van Museum Nienoord.
Klik hier om meer te lezen over onze lopende tentoonstellingen

Let op: check altijd onze actuele openingstijden

• Dit evenement is voorbij.

Kinderatelier rond Matthijs Röling

26 juli, 2023: 13:30 - 15:30

Kinderatelier “Matthijs Röling en kunstenaarsvrienden” bij Museum Nienoord

De tentoonstelling “Matthijs Röling en kunstenaarsvrienden” wordt goed bezocht. Museum Nienoord wil alle kinderen in de basisschoolleeftijd uitnodigen om de prachtige tentoonstelling ook te bezoeken. Er is een speurtocht, kleurplaten, je kunt een kastje inrichten en natekenen en natuurlijk de mooie schilderijen bekijken.
Op woensdagmiddag 19 juli organiseert Museum Nienoord het Kinderatelier. Onder begeleiding van ons educatieteam ga je aan de slag met verf of aquarelpotloden. Naar voorbeeld van Matthijs Röling zijn kastjes met de Vier Jaargetijden ga jij je eigen kastje schilderen of tekenen. Jouw schilderij mag na het Kinderatelier mee naar huis. Je mag het ook achterlaten voor de speciale kinderexpositie. Natuurlijk krijg je na de kinderexpositie jouw werk mee naar huis.

Belangrijke informatie:

• Voor de leeftijd 4 t/m 12 jaar
  • Woensdagmiddag 26 juli, van 13:30 tot 15:30 uur
  • € 3,50 per kind, te betalen aan de kassa
  • Meld je snel aan want vol = vol!
  • Aanmelden via info@museumnienoord.nl onder vermelding van naam, telefoonnummer en leeftijd

Gedurende de expositie organiseren we vier keer het Kinderatelier. Deze vinden plaats op 3 mei (jaargetijdenkastje schilderen), 25 juni (zelfportret schilderen), 26 juli (jaargetijdenkastje schilderen) en 23 augustus (zelfportret schilderen).

Datum:
26 juli, 2023