De zogenaamde “Ambassadeursopstelling” in de tuinhal van Museum Nienoord is alleen nog in april te zien!
Met dank aan Z.M. Koning Willem-Alexander zijn de rijtuigen in bruikleen gegeven die worden gebruikt bij de ontvangst van een nieuwe ambassadeur in ons land. Dit ter ere van het 60-jarig bestaan van het Nationaal Rijtuigmuseum. De ceremonie voor het overhandigen van de zogenaamde geloofsbrieven gaat gepaard met veel tradities. De rijtuigen, de kostuums van de livreien en de tuigages zijn alleen nog in de maand april te bewonderen, omdat ze daarna weer in Den Haag gebruikt moeten worden. Vergeet niet nog gauw een kijkje te nemen, samen met een bezoek aan de jubileumtentoonstelling “Een leven vol rijtuigen”.

Het museum is open van dinsdag tot en met zondag van 11.00 tot 17.00 uur.