In het kader van ‘Kunst op Nienoord’ houdt Randolph Algera op zaterdagmiddag 13 oktober om 14.00 uur een lezing over het onderwerp ‘Raakvlak van restauratie en kunstschilderen’.

Randolph Algera is de eerste in Nederland, die èn Meester in het Schildersambacht èn ‘master’ van de Klassieke Academie is.
De vakman Algera draagt sinds 1992 de titel ‘meesterschilder’ in het ambacht. In 2013 won hij de Nationale Schildersvakprijs voor best gerestaureerde project in Nederland en tevens de eerste prijs voor restauratie en decoratie. Voor marmer- en houtimitaties won hij ook internationale prijzen.
De kunstenaar Algera studeerde o.a. aan de Florence Academy of Art (Italië) en behaalde in 2015 zijn master voor klassieke schilderkunst aan de Klassieke Academie in Groningen. Hij won toen de Prix de Norvège voor zijn schilderijen.
Algera deed projecten als de sjieke Jugendstil-villa ‘Rams Woerthe’ in Steenwijk (restauratie) en de Clemenskerk op Ameland (nieuwe kunst), waar hij het hele interieur ontwerpt. Van schilderingen, glas-in-lood tot vloer en banken. Een voor Nederland uniek project.
Momenteel is hij ook docent muurschilderingen aan de Klassieke Academie van schilderkunst in Groningen.
De lezing zal gaan over beide onderwerpen waarbij het de kunst is om het creëren te onderscheiden van restaureren. Met veel fotomateriaal zal een indruk gegeven worden van het veelzijdige beroep, Kunstenaar en Restaurator.
Zijn huidige exposities zijn te volgen op: http://www.art-decor.nl/

Deelname is gratis. De ruimte is beperkt; u kunt daarom voor de lezing reserveren via info@museumnienoord.nl