Vijf kinderen uit het Westerkwartier vertellen hoe hun leven helemaal veranderde tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ze moesten moeilijke keuzes maken, werden buitengesloten en maakten heftige gebeurtenissen mee.

Ga op zoek naar hun verhalen. Ze zijn allemaal op de zolder van de borg Nienoord te vinden. Luister met je eigen telefoon naar Selma, Hertha, Kees, Alie en Folkert, bekijk hun spullen en ontdek in welke situaties ze terechtkwamen. Een boekje helpt je de weg te vinden in de nok van de eeuwenoude borg.

Het project is geschikt voor kinderen vanaf 10 jaar. Kinderen mogen gratis naar binnen. Individuele bezoekers kunnen zich melden bij de kassa, waarna ze door een medewerker van het museum naar de borgzolder worden begeleid. Rondleidingen met een gids uitsluitend na aanmelding.

Museum Nienoord, Borg en Nationaal Rijtuigmuseum
Nienoord 1, 9351 AC Leek