Museum Nienoord is weer open voor publiek! We hebben u gemist, u bent weer hartelijk welkom.

Op vrijdag 28 januari bood wethouder Hielke Westra van de gemeente Westerkwartier aan Museum Nienoord (in de persoon van museumshop-vrijwilligster Els Zuidema) een boeket aan, om de heropening na de lockdown een feestelijk tintje te geven. Anna van Ewsum en Georg Wilhelm kijken goedkeurend toe.

OPENSTELLING
Tot eind maart is Museum Nienoord geopend op vrijdag-, zaterdag- en zondagmiddag van 12.00 tot 16.30 uur. De Museumwinkel is voor passanten daarnaast open van dinsdag tot en met donderdag van 10.00 tot 14.00 uur en gratis toegankelijk!
Vanaf april zijn we weer elke dag – behalve maandag – open van 11.00 tot 17.00 uur.

COVID
We houden ons aan de geldende richtlijnen rond de bestrijding van Covid. Bezoekers vanaf 13 jaar hebben een corona-toegangsbewijs nodig. Op vertoon van een negatieve testuitslag, een vaccinatiebewijs of een bewijs dat u bent hersteld van corona mag u ook naar binnen. Binnen het museum houdt u 1,5 m afstand van elkaar en het dragen van mondkapjes is verplicht. Rondleidingen kunnen voorlopig slechts met een beperkte groep worden aangeboden.

TENTOONSTELLINGEN
U kunt een bezoek brengen aan de fototentoonstelling “Nico Koster meets Karel Appel”, de opstelling “Pronk en praal” (met de onlangs uitgebreide fraaie collectie arrensleden) en de aflopende jubileum­expositie “Een leven vol rijtuigen”.
Door tijdelijke uitval bij een externe samenwerkingspartner verschuift de opening van de tentoonstelling over Occa Ripperda naar een later tijdstip; de expositie in de borg is deels toegankelijk.
Het project “Wie niet weg is, is gezien; onderduiken op zolder” is geschikt voor kinderen vanaf 10 jaar en verhaalt hoe vijf kinderen uit het Westerkwartier de Tweede Wereldoorlog hebben beleefd. Deze expositie op de zolder is alleen te bezoeken na aanmelding via telefoon (0594-51 22 60) of e-mail (info@museumnienoord.nl)

VRIEND VAN HET MUSEUM
Als Vriend van Museum Nienoord betaalt u een jaarlijkse donatie van minimaal € 25,-. Op vertoon van uw Vriendenpas mag u met 2 personen het hele jaar door gratis naar binnen. Opgave via telefoon of e-mail, of aan de kassa.