Op zoek naar een bijzonder cadeau voor de feestdagen? Groningen heeft nu een eigen bordspel! Aan de hand van tegels bouw je je eigen provincie. Je ontgint verschillende landschapssoorten, zoals veen en kwelders. Je werpt wierden op, bouwt kerken en boerderijen, maakt polders en legt waterwegen en dorpen aan. De speler die de meeste punten verzamelt, wint.
Het basisspel is al erg leuk! Maar bij Museum Nienoord kan je een gratis scenariokaart halen waarmee je het spel kan veranderen.
GRUNN is voor € 30,- verkrijgbaar is onze museumwinkel.

De museumwinkel is open op woensdagmiddag van 13.00 tot 16.00 uur (rest van het museum is dan gesloten), en tijdens de reguliere openingsuren van het museum: vrijdag-, zaterdag- en zondagmiddag van 12.00 tot 16.30 uur.

GRUNN is ontwikkeld naar idee van Heidi Renkema en een samenwerking van 31 musea in de provincie en onderdeel van Toukomst,