Elke laatste zondag van de maand om 13.30 uur wordt een familierondleiding georganiseerd.
Deze rondleidingen zijn geschikt voor het hele gezin met kinderen van 7 tot en met 12 jaar. Voor de kinderen is deelname gratis en je kunt je opgeven via info@museumnienoord.nl.

Neem je papa, mama, opa of oma mee naar onze familierondleiding over het leven op de Borg! Onze koetsiersdame of -heer neemt je mee naar het depot. Het is een ware ontdekkingstocht langs onze rijtuigen die je anders niet zou zien in de tentoonstelling. Wil je zelf ervaren hoe een koetsier te werk ging? Neem dan plaats op de bok van het rijtuig en men het paard over het virtuele borgterrein.

Data:
Zondag 27 november, 13.30 uur: met als speciale gasten Sint en Museum Piet
Extra in de Kerstvakantie: 28 december, 4 januari
En daarna tot aan de zomervakantie op 29 januari, 26 februari, 26 maart, 30 april, 28 mei, 25 juni

Echte fijnproevers nodigen we uit om de tentoonstelling ‘De andere Gouden Eeuw van Occa Ripperda’ in de borg te bekijken. Hier vind je het kookboek van Occa. De saus druipt nog van het kookboek af. In haar recepten worden heel veel eieren gebruikt. Ga in de borg op zoek naar eieren en vorm het geheime woord. Krijg je trek? Proef dan één van Occa’s recepten in Grand Café borg Nienoord.