Op maandag 15 april treedt het Nederlands Studenten Kamer Orkest tussen 11.00 en 12.00 uur op in Museum Nienoord. Nesko toert ieder jaar met (deels) nieuwe leden door Nederland. Het koffieconcert op Nienoord is onderweg naar het uitgebreidere concert ’s avonds in Groningen stad (zie hiervoor www.nesko.nl). Het thema is in 2024 ‘verbinding’. Ze spelen o.a. delen uit de 8e symfonie van Antonin Dvorak en het Divertimento concertante voor contrabas en orkest van Nino Rota, met soliste Sasha Witteveen (contrabassist van het Concertgebouw-orkest). Dirigent is Pim Cuijpers.

Er komen ook schoolklassen, het wordt dus druk. Hierom adviseert Nienoord u om te reserveren via evenementen@museumnienoord.nl. Vanaf 10:30u kunt u uw entreekaartje kopen in de entreehal van het museum aan het borgplein; de concertruimte opent 10:50u voor het publiek.

(Foto Nesko: Veerle Bastiaanssen)