Op zaterdag 20 april organiseert Museum Nienoord opnieuw een Open Depotdag! Ruimtes die normaal gesloten zijn voor publiek, zijn op deze dag toegankelijk! Ben je benieuwd hoe het er achter de schermen aan toe gaat? Dan is dit je kans! Tussen 11.00 en 16.00 uur staan medewerkers en vrijwilligers klaar om je te vertellen over alles waar zij zich mee bezighouden.
De Open Depotdag vormt een bijzondere mogelijkheid om niet alleen de prachtige collecties te bekijken, maar ook te zien hoe deze collecties in stand worden gehouden.
In het depot staat een unieke collectie rijtuigen, die sinds 1958 in het museum zijn ondergebracht. Bij het waarborgen van de collectie komt veel kijken. Onze vrijwilligers laten je zien hoe de rijtuigen worden onderhouden en hoe dat in zijn werk gaat. Heb je wel eens een vriezer gezien, die groot genoeg is voor een heel rijtuig?
Zonder paarden geen rijtuigen, dus neem eens een kijkje in de tuigenkamer. Hoe wordt gezorgd dat de tuigen in goede conditie blijven? En kom dan ook even langs in de bibliotheek waar de boeken en archieven worden bewaard!

Dit jaar kun je ook alvast een voorproefje krijgen van de vernieuwing die gaande is in Museum Nienoord. Een deel van het depot wordt museumruimte. Zie van dichtbij hoe de verbouwing in zijn werk gaat en een tentoonstelling tot stand komt.
Alleen op deze dag mag je overal naar binnen. Dat wil je niet missen! Ben je hierna nog niet uitgekeken? De tentoonstellingen Fiep op Wielen en Koetsen & Kastelen zijn die dag ook te bezoeken. Of breng een bezoek aan de borg!

Informatie:
Datum: 20 april 2024
Tijd: 11.00 – 16.00 uur
Entree: € 7,50 voor volwassenen, kinderen t/m 7 jaar gratis, van 8 t/m 14 jaar € 3,50.
Museumjaarkaart en Vriendenpas zijn geldig.

Open Depotdag bezoekers