Kleuteratelier in tentoonstelling “Fiep op wielen” van Museum Nienoord

Museum Nienoord ontwierp in samenwerking met de Fiep Westendorp Foundation een kleurrijke tentoonstelling. Jip en Janneke, Pim en Pom, Pluk van de Petteflet: al Fiep Westendorp haar karaktertjes tref je de komende maanden tussen de koetsen, karren en sleden van Museum Nienoord!

Naast de expositie is er een kinderhoek ingericht waar geknutseld kan worden en in de tentoonstelling kun je een spelletje spelen. Er wordt een filmpje van Pim en Pom gedraaid voor de kinderen en voor de volwassenen draait er de documentaire “Getekend”. In deze documentaire wordt een selectie van haar originele tekeningen in beeld gebracht en verschillende personen vertellen over Fiep Westendorps werk en persoonlijkheid.

De expositie is nog tot en met augustus 2024 in Museum Nienoord te bezichtigen en op elke tweede zondag van de maand vindt er een kinderatelier plaats. Op 14 januari kunnen kinderen van 4 t/m 6 jaar meedoen aan het kleuteratelier. Met de educatiecommissie van Museum Nienoord ga je dan het Pluk wagentje knutselen.

Waar: verzamelen in de ontvangsthal van Museum Nienoord.
Kosten: € 3,50 voor deelnemende kinderen.
Als een ouder/verzorger mee wil naar de activiteit betaalt hij/zij €7,50 en kan hiervoor het gehele museum bezoeken en mee met een rondleiding.
Opgave voor een activiteit: stuur een mail naar info@museumnienoord.nl met je naam, leeftijd en een telefoonnummer van een ouder/verzorger.

Foto: Geert Pruiksma