De expositie “Matthijs Röling en zijn kunstenaarsvrienden” eindigde op 3 september. Tijdens deze expositie is er door de educatiecommissie van Museum Nienoord vier keer een kinderatelier georganiseerd en ook leerlingen van RSG de Borgen hebben tijdens de Cultuurdagen werk gemaakt met als inspiratie de expositie “Matthijs Röling en zijn kunstenaarsvrienden”.
Met de werken die gemaakt zijn tijdens de kinderateliers en de Cultuurdagen heeft de educatiecommissie een expositie samengesteld; “Nieuwe vrienden van Matthijs Röling”.
Op 10 september zal om 14.15 uur de expositie officieel geopend worden door een speciale gast.
Graag nodigen we alle belangstellenden uit om hierbij, na aanmelding op info@museumnienoord.nl, aanwezig te zijn.
Aansluitend op de officiële opening vinden er voor kinderen verschillende activiteiten plaats. Zo komt de Kunstcaravan van het Groninger Museum waar je buttons kunt maken, gaan we proberen het langste groepsportret van Leek te maken en kun je de tuin van Nienoord schilderen. Opgeven hiervoor is niet nodig.

De expositie “Nieuwe vrienden van Matthijs Röling” is te zien van 10 september tot 24 september tijdens de openingstijden van Museum Nienoord (dinsdag t/m zondag van 11.00 tot 17.00 uur).

Wat: Opening kinderexpositie en kindermiddag
Wanneer: 10 september vanaf 14.00 uur
Kosten kinderen: Kinderen t/m 7 jaar gratis, vanaf 8 jaar t/m 14 jaar € 3,50
Kosten volwassene: €7,50 per persoon, met Museumkaart, mits gescand, gratis